הוסטריה רומאנה - לאכול ברומא | אתר האוכל של ג'אקומו
top of page

הוסטריה רומאנה - לאכול ברומא

לכל הכתבות

מנוי שנרשם באתר שלי השיב לשאלון המלווה את ההרשמה.


לשאלה היכן הוא שמע עלינו הוא השיב: "במסעדה קטנה ברומא". על דבר כזה לא יכולתי לעבור כמובן ללא בירור ובשיחת טלפון שקיימתי אתו הוא סיפר לי באיזו מסעדה מדובר. כמובן, הזכרתי אותם באחד מספרי הבישול שכתבתי ואני זוכה מאז לכבוד מלכים כאשר אני מבקר שם.


חיפשתי ברשימותיי ומצאתי את שכתבתי על המסעדה הזו לאחרי ביקורנו האחרון בה:
".... אני מחליט לאכול הפעם בהוסטריה רומנה (Hosteria Romana). זוהי מסעדה נחמדה הצמודה למלון שלנו. האנטיפסטי שלהם מצוין.


אנחנו נכנסים למסעדה. בעליה של המסעדה סטפאנו נאנוני שמו, עד כמה שזכור לי, מזהה אותי מייד. אנחנו מתקבלים בלחיצות יד ובחיוך של חביבות. גם הוא כמו מרבית האיטלקים אינו מדבר כמעט אנגלית. הוא דואג לנו למקום כבוד במרפסת. חברים סיפרו לי שכאשר זיהו אותם כישראלים במסעדה הזאת, הציגו להם את הספר שלי בגאווה על כך שהמסעדה שלהם מופיעה בו.


על השולחן כבר מונחת צלחת ובה מעין מנת "ברוך הבאים" ארנצ'יני, לצידו מונח קרוקט - מעין ארנצי'ני בצורת אצבע העשוי מפירה תפוחי אדמה.


אנחנו מזמינים אנטיפסטי בלבד, ואני מבקש לקבל את הספצ'יאלה דה לה קזה.
השולחן מתחיל להתמלא בצלוחיות, עמוקות כצלוחיות מרק, עד שלא נותר אפילו בו מקום להניח את קנקן היין. יש כאן ארטישוק טרי עם גבינת מוצרלה, קונצ'ה קישואים (שהוא מאכל טיפוסי של יהודי רומא), חצאי עגבניות ממולאים בפירורי לחם ותבלינים, קלמרי ברוטב שמן זית ולימון, חצילים מטוגנים, פול עם פנצ'טנה, ארטישוק מטוגן, חצילים מטוגנים ושרויים בחומץ בן יין, שעועית מטוגנת שרויה בחומץ, פטריות מוחמצות, פרושוטו ונקניקים ולחם איטלקי טיפוסי.


אני ממשיך בביסטקה א-לה פיורנטינה. זוהי חתיכת בשר גדולה צלויה על האש והיא עשויה במומחיות רבה, בדיוק במידה הדרושה. בדרך כלל אני נמנע מלאכול בשר באיטליה, חבל לי לוותר על הפסטה, אבל סטייק כזה אינו דבר שאוכלים יום יום. הנתח ענק, מתובל במעט פלפל ומלח בלבד ועשוי בדיוק במידה הנכונה.
זוגתי אוכלת ניוקי ברוטב שמנת וחלמונים מתובל בפלפל לבן ובעלי ארוגולה, הניוקי ממש נמסים בפה והרוטב עדין ויוצר הרמוניה נפלאה של טעמים.


אנחנו מסיימים במנה מתוקה – גאוות המסעדה. מעין טרטופו שוקולד מצופה בסורבה לימון. רוברטו מוזג לנו לימונצ'לו על חשבון הבית ואנחנו מזדחלים במעלה רחוב קוואטרו פונטנה עד המלון בוויה נציונאלה. "

bottom of page