להוציא ספר בארץ | אתר האוכל של ג'אקומו
top of page

להוציא ספר בארץ

לכל הכתבות

להוציא לאור ספר בארץ

יעקב (ג'אקומו) פיאלקוב

תשעה ספרים פרסמתי בחיי – "אנטיפסטי ועוד..." ו"כל הרטבים לפסטה" שאת שניהם כתבתי במו ידיי.

"קייזרהוף שטראסה 12", "פרויד למתחילים", "חוקי מרפי 1 ו-2", "חוק אמא מרפי", "חוק מרפי המלא" ו"לעשות גבינות בבית" שתרגמתי וערכתי.

ו

כעת, אחרי מספר שנים של עבודת איסוף מייגעת, וכתיבה מהנה הוצאתי לאור את ספר החדש שכתבתי, ערכתי וצילמתי – "איטליה על קצה המזלג".

 

כולכם, או בעצם כל מי שלא הוציא לאור ספר חושבים – להוציא ספר, אין פשוט מכך. כותבים את הספר, פונים להוצאות ספרים עד שמישהי מהן מסכימה להוציא לאור את הספר וקדימה, לחנויות.

ובכן, יש לי חדשות עבורכם. הוצאות הספרים אינן מעוניינות להוציא את הספר שלכם, יהיה מעניין וחשוב ככל שיהיה. או בעצם, בואו נעמיד דברים על דיוקם – הן מוכנות להוציא עבורכם את הספר אבל בתנאי שאתם תשלמו עבור כל תהליך ההפקה. הן יעשו עבורכם את העריכה, ההגהה, הבנייה הגראפית, עיצוב העטיפה, והמסירה לדפוס ופיקוח על ההדפסה. זו הוצאה שעשויה להגיע לכמה עשרות אלפי שקלים (ואני מדבר על ספר פרוזה או רומן בשחור לבן). אגב, במקרה כזה, אין שום התחייבות מצד ההוצאה גם להפיץ את הספר, גם כאן מדובר בתשלום נכבד.

אפשר גם אחרת. אם יש לכם ידע כלשהו בהפקה ובעריכה תוכלו להפיק את הספר בעצמכם בצורה מקצועית (יש בתי דפוס שיעזרו לכם בכך) ותחסכו אלפים רבים של שקלים. אבל, אליה וקוץ בה. במקרה כזה "תיתקעו" עם כמה מאות ספרים (רצוי בהדפסה ראשונה להדפיס לא יותר ב-250 עותקים).

כעת, יהיה עליכם לפנות לאחר מחברות הגדולות – "צומת ספרים" או "סטימצקי" ולבקש מהן להפיץ את הספר שהדפסתם. במקרים רבית התשובה תהייה שהספר אינו מתאים להן. אם אכן הן יסכימו לכך, העמלה שהם יגבו תהיה כ-55% ממחיר הספר. אבל, זה אינו סוף הדרך. החברות הגדולות אינן דואגות להפצה בעצמן, הם עובדות עם מפיצי משנה והמפיצים האלה "יקלפו" מכם 25% נוספים.

טקסט שני

bottom of page