פוליה - אותה איטליה אבל אחרת | אתר האוכל של ג'אקומו
top of page

פוליה - אותה איטליה אבל אחרת

לכל הכתבות

ברוכים הבאים אל פוליה (Puglia), חבל הארץ המשתרע בצידה המזרחי של איטליה ממרכזו ועד לעקבו של המגף האיטלקי.


במובנים רבים, פוליה מהווה יעד לחופשה מושלמת, והיא מציעה, בנוסף לכמה מן הנופים היפים ביותר של איטליה והאקלים הנוח, שורה של ערים מרתקות, אתרים ארכיאולוגיים חשובים, ומסורת קולינרית המבוססת בעיקר על מאכלים מקומיים!
 
עם 800 קילומטר של קו החוף, פוליה משמשת יעד מועדף לאלה האוהבים את נופי החופים ואת הפעילויות הימיות הקשורות בכך. בין אם תבלו על שפת הים האדריאטי סביב מיצרי אוטרנטו או בחופים החוליים המרהיבים של הים היוני בדרום מערב, לעולם לא תצטרכו להרחיק לנסוע כדי למצוא את המקום האידיאלי.


ההיסטוריה של פוליה קשורה קשר בל יינתק עם אלה של מדינות הים התיכון. פולשים רבים שיעדם היה המזרח הרחוק והקרוב, התחילו את מסעותיהם בפוליה וביניהם: היוונים הקדמונים, הרומאים, הביזנטים, הנורמנים, הקיסר פרדריק השני והבורבונים הספרדים. כולם השאירו את חותמם באיזור בצורה כלשהי.

הערים העיקריות באיזור הן פוג'יה (Foggia), בארי (Bari) בירת האזור, ברינדיזי (Brindizi) עיירת נמל הומה, טרנטו (Taranto) - אחד הנמלים החשובים ביותר של איטליה והעיר המקסימה לצ'ה (Lecce) . כל אחת מהן עם האטרקציות משמעותיות משלה ועם איזור העיר העתיקה בסגנון הבארוק או ימי הביניים.


פוליה היא גם משכנן של כמה עיירות קטנות ומענגות באופן ייחודי, כמו אוסטוני (Ostuni) העיר הלבנה, החזית הפונה אל הים של אוטרנטו (Otranto) , העיר/אי המבוצרת גליפולי (Galipoli) וסנטה מריה די לוקה (Santa Maria di Leuca ) בקצה הדרומי של המגף עם הוילות המפוארות הצופות אל פני הים.


הערים המרכזיות צ'יסטרמינו (Cistermino), לוקורוטונדו (Locorotondo) אלברו בלו ( (Alberobello ומרטינה פרנקה (Martina Franca) ידועות בבתי הטרולי (Truli) – בתי האבן העגולים עם הגגות החרוטיים. מרכז העיר אלבורבלו הוכרז על ידי אונסק"ו כאתר מורשת עולמית, הודות לריכוז גבוה של המבנים הייחודיים האלה.


ואם אתם חפצים בנופי ים מדהימים ומרתקים, אל תחמיצו ביקור בחצי האי גרגנו (Gargano) ובעיר וייסטה (Vieste) בקצהו המזרחי ביותר.

פוליה מצטיינת גם בפסטיבלים מקומיים ובינלאומיים הנערכים במיוחד בקיץ עם אירועים כגון פסטיבל ג'אז של אוטרנטו והלילה של הטרנטה La Notte della Tarante בו החוגגים רוקדים את הריקוד המסורתי של האזור Pizzica.


המטבח הפוליזי שקוע עמוק במסורת החקלאית של האזור ומקורם של רבים מן מאכלים האופייניים ביותר הוא ב"קוצ'ינה פוברה" (מטבח של עניים) תוך שימוש בכל הנמצא בהישג יד, או שניתן לקטוף בגינה או אפילו משיחים בסביבה! דוגמה קלאסית לכך היא מנת הדגל של פוליה, אורקייטה קון צ'ימה די ראפה (orecchiette con cime di rapa), פסטה מבושלת עם סוג מסויים של ברוקולי - פשוטה באופן קיצוני, אך בהחלט טעימה!


טריות המרכיבים ומוצאם הם הדברים החשובים ביותר. בפוליה מבשלים עם מוצרי מזון מתוצרת מקומית או שגדלו במקום כמו חיטה דורום, עגבניות, ארטישוק, הפול, קישואים, שעועית, שומר, פלפלים, בצל, פירות ים ובשר כבש.

bottom of page